Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrej
ul. Wiatraki 13, 62-730 Dobra
NIP: 6681261962
REGON: 003730549
tel./fax 63 279 80 01
e-mail: mgops@dobra24.pl
ePUAP:/GOPS_Dobra/SkrytkaESP
adres do e-Doręczeń: AE:PL-49154-43216-WADBE-17
http://www.dobra.naszops.pl/
BIP: https://bip.mgops.dobra24.pl
AKTUALNOŚCI, strona 2:
„Posiłek w szkole i w domu”

Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrej informuje, że w ramach wieloletniego rządowego programu „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2024-2028 dzieci w szkołach z terenu Gminy Dobra mają możliwość skorzystania z bezpłatnego posiłku podczas zajęć w szkole w okresie od września do grudnia 2024r.
Pomoc w formie dożywiania dzieci w szkole przysługuje rodzinom, w których dochód netto w przeliczeniu na osobę w rodzinie nie przekracza kwoty 1200,00 zł (200% kryterium dochodowego dla osoby w rodzinie) oraz występuje jeden z powodów do udzielenia pomocy społecznej wymienionych w art. 7 ustawy o pomocy społecznej (m.in. bezrobocie, niepełnosprawność, długotrwała choroba, potrzeba ochrony macierzyństwa lub wielodzietność).
W przypadku ubiegania się o pomoc w formie dożywiania dzieci w szkole należy w siedzibie Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej
złożyć wniosek o dożywianie. Do wniosku w zależności od posiadanych dochodów należy dołączyć:
- dokumenty potwierdzające wysokość dochodów netto za miesiąc poprzedzający miesiąc złożenia wniosku (zaświadczenie od pracodawcy - druk zaświadczenia znajduje się na stronie www.kaweczyn.naszops.pl, decyzja lub odcinek od renty, decyzja lub odcinek od emerytury);
- decyzja o przyznaniu zasiłku rodzinnego, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczenia rodzicielskiego, zasiłku pielęgnacyjnego, świadczenia pielęgnacyjnego;
- zaświadczenie o posiadaniu gospodarstwa rolnego z Urzędu Gminy, w której znajduje się gospodarstwo lub nakaz płatniczy;
- dowód opłacania składki na ubezpieczenie społeczne rolników;
- w przypadku, gdy w rodzinie są osoby niepełnosprawne lub długotrwale chore aktualne orzeczenie o stopniu niepełnosprawności;
- osoby prowadzące działalność gospodarczą – zaświadczenie lub oświadczenie o uzyskanym dochodzie, w zależności od rodzaju prowadzonej działalności.
Wszelkie dodatkowe informacje można uzyskać telefonicznie pod numerem telefonów
63 279 80 01, 519693468, 514115873
czytaj dalej na temat: „Posiłek w szkole i w domu”„ASYSTENT OSOBISTY OSOBY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ”- edycja 2025 współfinansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego

W związku z ogłoszeniem Programu Ministerstwa Rodziny Pracy i Polityki Społecznej „ASYSTENT OSOBISTY OSOBY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ”- edycja 2025 współfinansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego informujemy o rozpoczęciu naboru osób do udziału w programie.
Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy
ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz
funkcjonowaniu w życiu społecznym. Usługi asystenckie mogą uzupełniać usługi
opiekuńcze, nie mogą ich jednak zastępować.
czytaj dalej na temat: „ASYSTENT OSOBISTY OSOBY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ”- edycja 2025 współfinansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego
ŚWIADCZENIA RODZINNE, FUNDUSZ ALIMENTACYJNY - NOWY OKRES ZASIŁKOWY 2024/2025

Miejsko Gminny Osrodek Pomocy Społecznej w Dobrej przypomina o składaniu wniosków na nowy okres zasiłkowy:
- od 1 lipca 2024r. on–line za pośrednictwem bankowości elektronicznej, empatii (www.empatia.mrpips.gov.pl), ePUAP, PUE ZUS
- od 1 sierpnia 2024r. drogą tradycyjną (w formie papierowej) w Miejsko Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Dobrej w dniach od poniedzialku do piątku w godzinach 7.30- 15.30.
KOORDYNATOR DO SPRAW ZDROWIA PSYCHICZNEGO W POWIECIE TURECKIM
BON ENERGETYCZNY

Rząd zamierza ograniczyć wzrost cen energii w drugiej połowie 2024 roku. Osoby z niższym dochodem będą mogły skorzystać z bonu energetycznego, a cena maksymalna energii elektrycznej zostanie ustalona na poziomie 500 zł/MWh.
Wniosek o wypłatę bonu energetycznego składa się odpowiednio wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta właściwemu ze względu na miejsce zamieszkania osoby, która go składa, zwanej dalej „wnioskodawcą”, w terminie od dnia 1 sierpnia 2024 r. do dnia 30 września 2024 r. Wnioski będzie można składać osobiście lub elektronicznie, także przez aplikację mObywatel.
https://bip.mos.gov.pl/energetyka/wzor-wniosku-o-wyplate-bonu-energetycznego/
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Turku

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Turku informuje, iż w ramach Punktu Interwencji Kryzysowej organizuje grupę wsparcia dla pacjentów onkologicznych
w dniu 18 lipca godz. 16.00.
Zgłoszenia można dokonywać do 12 lipca do godziny 15.30. pod numerem 63 280 11 39/ 63 289 24 06
Wielkopolska Infolinia Wsparcia dla seniorów i opiekunów
STOP PRZEMOCY
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Turku w ramach Punktu Interwencji Kryzysowej informuje o możliwości uzyskania pomocy, a także miejsc realizujących oddziaływania wobec osób stosujących przemoc domową oraz osób doznających przemocy domowej na terenie powiatu tureckiego.
„OPIEKA WYTCHNIENIOWA” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2024

Gmina Dobra realizuje Program Ministra Rodziny i Polityki Społecznej
„OPIEKA WYTCHNIENIOWA” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2024 współfinansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego,
Termin realizacji: 1 kwiecień 2024r. do 31 grudnia 2024r
Wysokość przyznanych środków finansowych z Funduszu – 12.240,00 zł
czytaj dalej na temat: „OPIEKA WYTCHNIENIOWA” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2024„ASYSTENT OSOBISTY OSOBY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ”- edycja 2024

Gmina Dobra realizuje Program Ministra Rodziny i Polityki Społecznej „ASYSTENT OSOBISTY OSOBY Z
NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ”- edycja 2024 współfinansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego
Termin realizacji: 15 marzec 2024r. do 31 grudnia 2024r
Wysokość przyznanych środków finansowych z Funduszu – 128.928,00 zł
czytaj dalej na temat: „ASYSTENT OSOBISTY OSOBY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ”- edycja 2024