Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrej
ul. Wiatraki 13, 62-730 Dobra
NIP: 6681261962
REGON: 003730549
tel./fax 63 279 80 01
e-mail: mgops@dobra24.pl


ePUAP:/GOPS_Dobra/SkrytkaESP


adres do e-Doręczeń: AE:PL-49154-43216-WADBE-17


http://www.dobra.naszops.pl/ 
BIP: https://bip.mgops.dobra24.pl

AKTUALNOŚCI, strona 2:

„Posiłek w szkole i w domu”

Utworzono dnia 07.08.2024

Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrej  informuje, że w ramach wieloletniego rządowego programu „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2024-2028 dzieci w szkołach z terenu Gminy Dobra  mają możliwość skorzystania z bezpłatnego posiłku podczas zajęć w szkole w okresie od września do grudnia 2024r.
 

Pomoc w formie dożywiania dzieci w szkole przysługuje rodzinom, w których dochód netto w przeliczeniu na osobę w rodzinie nie przekracza kwoty 1200,00 zł (200% kryterium dochodowego dla osoby w rodzinie) oraz występuje jeden z  powodów do udzielenia pomocy społecznej wymienionych w art. 7 ustawy o pomocy społecznej (m.in. bezrobocie, niepełnosprawność, długotrwała choroba, potrzeba ochrony macierzyństwa lub wielodzietność).

W przypadku ubiegania się o pomoc w formie dożywiania dzieci w szkole należy w siedzibie  Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej

  złożyć wniosek o dożywianie. Do wniosku w zależności od posiadanych dochodów należy dołączyć:

  • dokumenty potwierdzające wysokość dochodów netto za miesiąc poprzedzający miesiąc złożenia wniosku (zaświadczenie od pracodawcy - druk zaświadczenia znajduje się na stronie www.kaweczyn.naszops.pl, decyzja lub odcinek od renty, decyzja lub odcinek od emerytury);
  • decyzja o przyznaniu zasiłku rodzinnego, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczenia rodzicielskiego, zasiłku pielęgnacyjnego, świadczenia pielęgnacyjnego;
  • zaświadczenie o posiadaniu gospodarstwa rolnego z Urzędu Gminy, w której znajduje się gospodarstwo lub nakaz płatniczy;
  • dowód opłacania składki na ubezpieczenie społeczne rolników;
  • w przypadku, gdy w rodzinie są osoby niepełnosprawne lub długotrwale chore aktualne orzeczenie o stopniu niepełnosprawności;
  • osoby prowadzące działalność gospodarczą – zaświadczenie lub oświadczenie o uzyskanym dochodzie, w zależności od rodzaju prowadzonej działalności.

 

Wszelkie dodatkowe informacje można uzyskać telefonicznie pod numerem  telefonów

63 279 80 01, 519693468, 514115873

czytaj dalej na temat: „Posiłek w szkole i w domu”

„ASYSTENT OSOBISTY OSOBY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ”- edycja 2025 współfinansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego

Utworzono dnia 01.08.2024

W związku z ogłoszeniem Programu Ministerstwa Rodziny Pracy i Polityki Społecznej „ASYSTENT OSOBISTY OSOBY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ”- edycja 2025 współfinansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego informujemy o rozpoczęciu naboru osób do udziału w programie.


Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy

ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz

funkcjonowaniu w życiu społecznym. Usługi asystenckie mogą uzupełniać usługi

opiekuńcze, nie mogą ich jednak zastępować.

 

 

czytaj dalej na temat: „ASYSTENT OSOBISTY OSOBY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ”- edycja 2025 współfinansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego

ŚWIADCZENIA RODZINNE, FUNDUSZ ALIMENTACYJNY - NOWY OKRES ZASIŁKOWY 2024/2025

Utworzono dnia 22.07.2024

Miejsko Gminny Osrodek Pomocy Społecznej w Dobrej przypomina o składaniu wniosków na nowy okres zasiłkowy:

  1. od 1 lipca 2024r. on–line za pośrednictwem bankowości elektronicznej, empatii (www.empatia.mrpips.gov.pl), ePUAP, PUE ZUS
  2. od 1 sierpnia 2024r. drogą tradycyjną (w formie papierowej) w  Miejsko Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Dobrej w dniach od poniedzialku do piątku w godzinach 7.30- 15.30.
czytaj dalej na temat: ŚWIADCZENIA RODZINNE, FUNDUSZ ALIMENTACYJNY - NOWY OKRES ZASIŁKOWY 2024/2025

KOORDYNATOR DO SPRAW ZDROWIA PSYCHICZNEGO W POWIECIE TURECKIM

Utworzono dnia 22.07.2024

BON ENERGETYCZNY

Utworzono dnia 22.07.2024

Rząd zamierza ograniczyć wzrost cen energii w drugiej połowie 2024 roku. Osoby z niższym dochodem będą mogły skorzystać z bonu energetycznego, a cena maksymalna energii elektrycznej zostanie ustalona na poziomie 500 zł/MWh.

Wniosek o wypłatę bonu energetycznego składa się odpowiednio wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta właściwemu ze względu na miejsce zamieszkania osoby, która go składa, zwanej dalej „wnioskodawcą”, w terminie od dnia 1 sierpnia 2024 r. do dnia 30 września 2024 r. Wnioski będzie można składać osobiście lub elektronicznie, także przez aplikację mObywatel.

https://bip.mos.gov.pl/energetyka/wzor-wniosku-o-wyplate-bonu-energetycznego/

czytaj dalej na temat: BON ENERGETYCZNY

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Turku

Utworzono dnia 05.07.2024

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Turku informuje, iż w ramach Punktu Interwencji Kryzysowej organizuje grupę wsparcia dla pacjentów onkologicznych

w dniu 18 lipca godz. 16.00.

Zgłoszenia można dokonywać do 12 lipca do godziny 15.30. pod numerem 63 280 11 39/  63 289 24 06

 

Wielkopolska Infolinia Wsparcia dla seniorów i opiekunów

Utworzono dnia 13.06.2024

STOP PRZEMOCY

Utworzono dnia 16.05.2024

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Turku w ramach Punktu Interwencji Kryzysowej informuje o możliwości uzyskania pomocy, a także miejsc realizujących oddziaływania wobec osób stosujących przemoc domową oraz osób doznających przemocy domowej na terenie powiatu tureckiego.

czytaj dalej na temat: STOP PRZEMOCY

„OPIEKA WYTCHNIENIOWA” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2024

Utworzono dnia 05.04.2024

Gmina Dobra  realizuje Program Ministra Rodziny i Polityki Społecznej

„OPIEKA WYTCHNIENIOWA” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2024 współfinansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego,

Termin realizacji: 1 kwiecień  2024r. do 31 grudnia 2024r

Wysokość przyznanych środków finansowych z Funduszu – 12.240,00 zł

czytaj dalej na temat: „OPIEKA WYTCHNIENIOWA” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2024

„ASYSTENT OSOBISTY OSOBY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ”- edycja 2024

Utworzono dnia 18.03.2024

 

 

Gmina Dobra  realizuje Program Ministra Rodziny i Polityki Społecznej „ASYSTENT OSOBISTY OSOBY Z

NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ”- edycja 2024 współfinansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego

Termin realizacji: 15 marzec 2024r. do 31 grudnia 2024r

Wysokość przyznanych środków finansowych z Funduszu – 128.928,00 zł

czytaj dalej na temat: „ASYSTENT OSOBISTY OSOBY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ”- edycja 2024

ZAŁĄCZNIKI:

Pogoda

Zegar

Kalendarium

Lista wydarzeń w miesiącu Czerwiec 2025 Brak wydarzeń w tym miesiącu.

Imieniny