Środowiskowy Dom Samopomocy
Informacje dla osób starających się o przyjęcie do Środowiskowego Domu Samopomocy
Podstawą przyjęcia do Domu jest decyzja administracyjna wydana przez Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrej.
Uczestnikami Środowiskowego Domu Samopomocy mogą zostać osoby, które ukończyły 18 rok życia .
Wymagane dokumenty
- Wniosek o skierowanie osoby do Środowiskowego Domu Samopomocy dalej ŚDS,
- Zaświadczenie lekarskie wydane przez lekarza psychiatrę lub lekarza neurologa o występujących zaburzeniach psychicznych,
- Zaświadczenie lekarza rodzinnego o stanie zdrowia i braku przeciwwskazań do uczestnictwa w zajęciach w ŚDS wraz z informacją o sprawności w zakresie lokomocji osób niepełnosprawnych fizycznie,
- Orzeczenie o niepełnosprawności lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, o ile osoba takie posiada,
- Dokumenty potwierdzające osiągany dochód przez osobę ubiegającą się o skierowanie do ŚDS w formie zaświadczenia (lub oświadczenia) o dochodach decyzji o przyznaniu świadczeń rentowych, emerytalnych lub innych,
- Dokumenty potwierdzające osiągany dochód przez wszystkich członków rodziny wspólnie gospodarujących.
Dokumenty powyższe składa się we właściwym ze względu na miejsce zamieszkania osoby zainteresowanej Ośrodku Pomocy Społecznej .