INFORMACJA ŚWIADCZENIA RODZINNE, FUNDUSZ ALIMENTACYJNY W NOWYM OKRESIE ZASIŁKOWYM 2021/2022
INFORMACJA
ŚWIADCZENIA RODZINNE I FUNDUSZ ALIMENTACYJNY
W NOWYM OKRESIE ZASIŁKOWYM 2021/2022
Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrej przypomina że wnioski można składać:
- od 1 lipca 2021r. on–line za pośrednictwem bankowości elektronicznej, empatii (www.empatia.mrpips.gov.pl), ePUAP, PUE ZUS;
- od 1 sierpnia 2021r. droga tradycyjną (w formie papierowej).
Do wniosku o świadczenia rodzinne i fundusz alimentacyjny należy dołączyć następujące dokumenty:
- nakaz płatniczy za 2020 rok – w przypadku posiadania gospodarstwa rolnego;
- świadectwo pracy w przypadku utraty zatrudnienia (za lata 2020/2021);
- umowę o pracę w przypadku podjęcia zatrudnienia;
- zaświadczenie z Urzędu Skarbowego w przypadku działalności gospodarczej (ryczał ewidencjonowany/karta podatkowa);
- orzeczenie o niepełnosprawności;
- odpis wyroku zasądzającego alimenty;
- prawomocny wyrok sądu orzekający rozwód lub separację;
- zaświadczenie od właściwego komornika o wysokości wyegzekwowanych alimentów w roku 2020r.;
- zaświadczenie od właściwego komornika o bezskuteczności egzekucji;
- akt zgonu w przypadku, gdy jedno z rodziców dziecka nie żyje;
- oświadczenie o dochodach nieopodatkowanych.
Informujemy , że
Druki wniosków
będą do pobrania w Miejsko Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Dobrej
od dnia 01 sierpnia 2021r.